Thursday, February 2, 2012

12 NOVEMBER 2011


PART 1

Hmm.. cuti sem bermula aku dapat surprise holiday dari PAED. Nak taw die bawak aku pergi mane?? PENGKALAN BALAK,MELAKA. Tak sangka plak dia adew idea nak buat surprise untuk aku. BTW thanks baby.. J

Sekarang aku nak bercerita ape yang terjadi sebelum dan telah sampai ke MELAKA.Yang pergi hanya 2 pasangan (ZAM+NOR=PAED + SAL).

FIRST DAY

Kami bertolak pada pukul 2 petang dari puchong. Aku memang da excited nak sampai pengkalan balak. Maklum la x pernah pusing-pusing tempat owank.. TAPI… rupa-rupanya dowank tak tahu jalan nk pergi sane.. HAISH!! Tapi sebelum itu, dowank sebenarnya adew udang disebalik batu. Dowank adew muslihat lain sebenarnya. Dowank nk beli barangan BURUNG!!!!!!!!! AGGRHHH!!!

X pew. Benda da berlalu. Malas nak dikenang. Back to the story. Lepas beli barangan burung yang tak sepatutnya ade dalam perjalanan, kami meneruskan perjalanan menggunakan GPS. Nasib baik adew ‘BlackBaby’ aku. J

Jauh juga la perjalanan kami. Kami sampai lebih kurang dalam pukul 7. Lambat kan. Nak taw kenapa lambat?? Sebab dowank tak tempah CHALET lagi.. ish!! Nie bukan surprise lagi dah!! J

Tapi alhamdulilah dapat juga chalet nyer.. dowank tempah dua bilik. Of course la kan. Harga lain-lain. Bilik yg adew air-conditioner charge RM80 and bilik yang hanye adew kipas sahaja charge RM70. Memang aku dapt bilik kipas jew la kan.. Dowank da pilih bilik air-conditioner sebab zam berbadan gebu, cepat berpeluh. Tak logic!! J

X pew. Lepas jew dpat bilik. Kami siap-siapkan dr, sembahyang Maghrib dlu then kami turun pasir sebab nak buat BBQ…. Yeah!!!!

Satu hal lag ink buat BBQ, gara-gara nk muat kan barang burung dalam bonet kete, dowank sanggup tinggalkan bekas BBQ dan hanya bwak jarring besi tue sahaja.. hmm.. Nampak gayanya kene carik batu untuk buat bekas pembakar.

SIAP!! Baru hidupkan arang.. Blom mula membakar lagi.. Dish kami adelah ayam bakar, sosej bakar, yang paling tak sangka nugget bakar pown boleh.. Hahaha..

Pendek kan cerita apew yang terjadi malam tue memang amat kelakar.

SECOND DAY

Mandi laut!!! Weeee…. Tp sebelum mandi, kami sarapan dulu. Makanan semalam tak terhabis dimakan. Huhu.. lepas tue kami terjun la ke laut.. Tapi air laut kat sane memang dalam. Jlan dalam 5 langkah air da sampai ke pinggang aku.. Tapi aku memang takut air.. Hahaha..

Da siap mandi, apew lagi persiapan tok balik la… Owner chalet da tiup wesel.. sebelum balik semp[at la bergambar kat pondok chalet tue..

Mulakan perjalan balik dan sampai di puchong kira-kira pukul 4.30 petang..

P/S: thanks baby because you bring me to the place that I never thought. Thanks again honey. You make me smile all the time at our ‘HONEYMOON’ event..

No comments:

Post a Comment